کسب و کار اینترنتی

محتوای همیشه سبز چیست و چرا تولید محتوای سبز مفید است؟

محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می شود که با گذشت زمان همچنان برای بازدیدکنندگان وب سایت تازگی دارد و جذاب است و از ارزش آن کم نمی شود و بطور پیوسته با نتایج جستجو مرتبط است و طی یک دوره طولانی برای خوانندگان تازه باقی می ماند.

تولید محتوای همیشه سبز همانطور که از نام آن پیداست، محتوایی بهینه سازی شده است که ممکن است فکر کنید که تمام محتواهای آنلاین، همیشه سبز هستند اما ممکن است یک پست پس از انتشار به کل از نتایج جستجو حذف شود.

محتوای سبز حتی پس از اینکه مدت زمان زیادی از انتشار آن بگذرد، با نتایج جستجو مرتبط است و به مرور زمان باعث افزایش ترافیک سایت می شود. بسیاری از محتواهایی که در اینترنت می خوانید، تاریخ مصرف مشخصی دارند؛ کار در بخش اخبار بسیار دشوار می شود چرا که یک خبر ممکن است ظرف چند ساعت کهنه شده و ارزش محتوایی خود را از دست بدهد.

بسیاری از محتواهایی که در گوگل یا موتورهای جستجو می بینیم، دارای تاریخ مصرف هستند؛ مثل وب سایت های خبری که اخبار روز آن‌ ها بازدید بالایی دارند و بعد از یک روز و حتی چند ساعت، بازدید با کاهش چشمگیری رو به‌ رو خواهد شد.

محتوای همیشه سبز یا Evergreen content یک نوع استراتژی محتوا است.

تولید محتوای سبز یک موضوع مهم در دیجیتال مارکتینگ است و به همین دلیل است که به محتوای همیشه سبز، محتوای بدون تاریخ مصرف هم گفته می‌ شود. محتوای سبز تاریخ مصرف ندارد و شما می‌توانید از آن تا سال ها بازدید بگیرید و قابل استفاده است و در صورتی که بتوانید در حوزه فعالیت خودتان محتوای سبز تولید کنید؛ قطعا مخاطبان بیشتری را در طول زمان بدست می‌ آورید.

کلمات کلیدی پر جستجو در تولید محتوای همیشه سبز نقش کلیدی ایفا می کنند؛ شما باید کلمات کلیدی مرتبط به حوزه فعالیت خود که دائما جستجو می شوند و مخاطب به آن ها علاقه دارد را شناسایی کنید و حول آن کلمات به تولید محتوای سبز بپردازید.

محتوای همیشه سبز را باید به تناسب از کلمات کلیدی اصلی و فرعی استفاده کنید و در عین حال مخاطب را با کلمات تکراری خسته نکنید و فراری ندهید. این کار برای خودش هنری است که محتوای اثر بخش، مفید و همیشه سبز تولید کنید همزمان کلمات کلیدی را به تناسب بکار ببرید و در عین حال تبلیغاتی و خسته کننده هم نباشید.

واژه ” محتوای همیشه سبز ” از درخت همیشه سبز (کاج) گرفته شده است و نماد زندگی همیشگی و در جریان است. زیرا این درخت در فصل های مختلف سال برگ های خود را سبز نگه داشته و ریزش برگ ندارد. مانند درخت همیشه سبز؛ محتوای سبز باید همیشگی و ثابت باشد.

چرا تولید محتوای همیشه سبز ؟!

  • افزایش میزان فروش
  • افزایش ترافیک سایت
  • بهبود رتبه ی سایت در موتورهای جستجو
  • برند شما را به برندی پیشرو در صنعت تبدیل میکند
  • ارتباط با مخاطبان در شبکه های اجتماعی

محتوای همیشه‌ سبز، محتوایی است که پس از گذشت مدت ‌زمان زیادی از تاریخ انتشارش، رابطه خود را با نیاز مخاطبان خویش همچنان حفظ می نماید. بنابراین محتوای همیشه سبز را نمی توان در روزنامه ها و سایت های خبری دید، اما هزاران مطلب در ذهن ما وجود دارد که دانستن آنها در هر مقطع زمانی برای ما مفید است.

برای درک بهتر محتوای همیشه سبز سری به آرشیو مطالب خودتان بزنید و ببینید کدام یک از آنها در زمان حاضر هم قابل بازنشر هستند.

محتواهایی که شامل محتوای همیشه سبز نمی‌ شوند :

  • متن اخبار روز
  • محتوای مربوط به یک فصل خاص
  • محتواهایی که به اعداد و ارقام اشاره می‌ کنند
  • محتواهایی که به یک اتفاق خاص اشاره می‌ کنند
  • پست هایی که هر سال بروزرسانی می‌ شوند
  • پست هایی که مربوط به گذشته‌ اند

شما باید در حوزه فعالیت خودتون محتوای کاربردی و جذاب که زیاد تغییر نمی‌کند بنویسید. مفاهیمی که می‌دانید همیشه مخاطبانتان در یک زمانی به آن نیاز دارند. بطور مثال همه کسانی که در حوزه اینترنت کار می‌کنند زمانی به دیجیتال مارکتینگ چیست نیاز دارند که بدانند این موضوع چیست که بتوانند در کار خود از آن استفاده کنند. شما هم می‌توانید نسبت به کار خود همچنین موضوعاتی را پیدا کنید و شروع به نوشتن کنید.

اصلاً این موضوع سخت نیست و می‌ توانید فقط با ساعتی وقت گذاشتن و فکر کردن این موضوعات را پیدا کنید. شما در با تولید یک محتوا سبز می توانید یک بازدید با رشد سعودی در طی سال ها بدست آورید ولی یک محتوا معمولی این سیر نزولی خواهد داشت در عکس زیر می توانید این موضوع را ببینید.

میلاد کرمی

میلاد کرمی هستم؛ در این وبلاگ از کارآفرینی، کسب و کار، استارتاپ و رشد شخصی براتون می نویسم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن