رشد شخصی

پرسونال برندینگ؛ برندی که مدیرعامل اش خودمانیم.!

برند سازی شخصی یا Personal Branding روندی است که به وسیله آن، یک شخص و مهارت و تخصص هایش، هم چون نام های تجاری برند می‌شود.

برند شخصی شما، علت متمایز نمودن شما از دیگران است. چیزی که باعث می‌ شود تا شما را از دیگران متمایز کند. برند شخصی به مثابه تصویری است که شامل تمامی صفات و ویژگی های شما می‌ باشد که بعد از شنیدن نام شما؛ آن تصویر در ذهن افرادی که شما را می‌ شناسند، پدیدار می‌ شود.

می‌ توان به جرأت چنین ادعا کرد که بزرگترین ابزار موجود در بازاریابی (اعتماد) است. در صورت داشتن هرگونه تجارتی در دنیای امروز که پر از تبلیغات گوناگون و برندهای رنگارنگ است، برای جلب اعتماد مشتریان بیش از هر چیزی به برند شخصی نیاز دارید. شما باید با استفاده از شخصیت خود در جهت برقراری ارتباط با دیگران تلاش کنید تا ‌آن‌ ها بتوانند با تکیه بر برند شخصی شما، به کسب و کار و خدمات شما اعتماد کنند.

شما قرار نیست یک پرسونال برند را از اول برای خودتان بسازید. همین الان شما پرسونال برند خودتان را دارید. باور نمی‌کنید؟ نامتان را در گوگل جست و جو کنید.

اگر یک صفحه فیس بوک یا Linkedin داشته باشید به احتمال زیاد نام شما در صفحه اول نتایج خواهد بود. یا مثلا ممکن است نامتان در یک ریپورتاژ خبری محلی یا مثلا کشوری (مثل ایسنا) یا جهانی (مثل Forbes) باشد. همه‌ی این‌ها بخش مهمی از نمایش پرسونال برند شماست.

برند شخصی نوعی طرز فکر است که با رعایت اصول کلی آن می توان نامی جاودن از خود به یادگار گذاشت. از سوی دیگر اشخاصی که در اطراف ما هستند کیفیت برند و میزان رشد ما را تعیین خواهند کرد. بنابراین اگر به مرحله ای رسیده اید که در جاهای مختلف از شما صحبت می شود و یا موافقان و مخالفان زیادی دارید، بدانید توانسته اید حس کنجکاوی اطرافیان را بر انگیزید تا بتوانند درباره شما حرف بزنند.

میلاد کرمی

میلاد کرمی هستم؛ در این وبلاگ از کارآفرینی، کسب و کار، استارتاپ و رشد شخصی براتون می نویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن