کسب و کار اینترنتی

برون سپاری کارها برای رشد سریع تر کسب و کارهای آنلاین

بنیانگذاران کسب‌ و کارها در ابتدای فعالیت‌ شان انرژی زیادی دارند و می‌ خواهند به‌ سرعت به همه‌ ی امور رسیدگی کنند. اما دیری نمی‌ پاید که متوجه می‌ شوند کارهای زیادی وجود دارد که یا وقت کافی برای انجام آنها ندارند یا تجربه و دانش آنها در آن موارد کافی نیست. از سوی دیگر نقدینگی‌ شان محدود است و نمی‌ توانند افرادی را برای انجام آن کارها استخدام کنند و بنابراین سرخورده و ناامید می‌ شوند.

این موضوع برای همه‌ ی کسب‌ و کارهای کوچک اتفاق می‌ افتد و امری کاملا طبیعی است. یکی از بهترین شیوه‌ ها برای رفع این مشکل، برون سپاری کارها به شرکت‌ ها و افراد متخصص است.

 

۱. طراحی وب‌ سایت :

برون سپاری طراحی وبسایت
برون سپاری طراحی وبسایت

جهان امروز، جهان آنلاین است. چیزی که برند یا کسب‌ و کاری را به مشتریان و کسانی که به‌ دنبال کسب‌ و کارها می‌ گردند معرفی می‌ کند، وب‌ سایتی با طراحی حرفه‌ ای و منحصر به‌ فرد است. بیل اریکسون (طراح وردپرس) می‌ گوید برای ساخت وب‌ سایت ۱۴ هفته زمان لازم است. اگر یک کسب‌ و کار بخواهد سه ماه و نیم برای طراحی وب‌ سایتش وقت بگذارد، بقیه‌ ی امور مهم کسب‌ و کار را چه کسی باید انجام دهد؟

با توجه به این موضوع، برون‌سپاری طراحی وب‌سایت کار عاقلانه‌ای به‌نظر می‌رسد. متخصصان این کار با نظر خودتان اجزای وب‌سایت را هم ازلحاظ سبک و هم ازلحاظ تکنیک طراحی می‌کنند و علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان، نیازهای کسب‌وکار شما را نیز برطرف خواهند کرد. خدماتی که این افراد انجام می‌دهند، به شرح زیر است:

  • طراحی و قالب‌ بندی وب‌ سایت
  • هاستینگ برای وب‌ سایت
  • کدگذاری HTML/CSS
  • عیب‌ یابی و رفع مشکلات فنی
  • وب‌ سایت باید با اندازه‌ ها و رزولوشن صفحه‌ نمایش تلفن‌ های همراه نیز سازگار باشد تا موجب افزایش رضایت مشتریان شود.

 

۲. بازاریابی محتوا :

برون سپاری بازاریابی محتوا
برون سپاری بازاریابی محتوا

امروزه بیشتر افراد از طریق تلفن هوشمند و موتور جست‌ و جو به‌ دنبال کسب‌ و کارها می‌ گردند، بنابراین بازاریابی آنلاین گزینه‌ای کم‌ هزینه‌تر و مؤثرتر برای جلب نظر مشتریان است. برای اینکه مشتریان کالا یا خدماتی را بخرند، باید از وجود یک یا چند برند آگاه شوند و درادامه با توجه به اطلاعات ارائه‌ شده تصمیم‌ بگیرند که آن کالا یا خدمت را می‌ خواهند یا نه؛ مهم‌ ترین مرحله در این زنجیره همان آگاهی از وجود برند است و این کار ازطریق بازاریابی محتوا صورت می‌ پذیرد.

اگر صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک بدون داشتن تجربه‌ ی چندانی برای انجام این کار، بخواهند بازاریابی محتوایی انجام دهند، به‌ احتمال زیاد زمان و پول‌ شان هدر خواهد رفت. بنابراین بهتر است بازاریابی محتوا را به شرکت‌ هایی بسپارند که سال‌ ها روی تکنیک‌ های بازاریابی محتوایی کار کرده‌ اند و می‌ دانند چگونه و چه زمانی باید استراتژی‌ های مناسب را برای آن کسب‌ و کار اتخاذ کنند. برخی از خدمات این شرکت‌ ها عبارت‌اند از :

 

۳. مدیریت شبکه‌ های اجتماعی :

برون سپاری شبکه های اجتماعی
برون سپاری شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه‌ های اجتماعی در نقش پلی ارتباطی با بازار هدف، اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. اما ارسال مطالب به این شبکه‌ ها ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‌ کنید وقت‌تان را بگیرد و مسلما این مدت‌ زمان را می‌ توانید به کارهای مهم‌ تری اختصاص دهید. برخی از شرکت‌ ها یا افراد می‌ توانند محتوای رسانه‌ های اجتماعی‌ تان را دائما به‌ روزرسانی کنند و با انتشار مطالب جدید این رسانه‌ ها را فعال نگه‌ دارند.

هرچه کسب‌ و کار بیشتر رشد کند و دفاتر پیچیده‌ تر شوند، برون‌ سپاری آن مهم‌ تر می‌شود. کوتاهی در این مورد می‌ تواند به‌ معنای شکست یا یک فاجعه‌ ی مالی باشد. علاوه‌ بر خدمات حسابداری، این شرکت‌ ها می‌ توانند در زمینه‌ ی امور مالیاتی و قانونیِ کسب‌ و کارتان، خدماتی نیز به شما ارائه دهند. ناآگاهی از قوانین مالیاتی و قانونی‌ بودن امور کسب‌ و کار ممکن است برایتان دردسرساز شود. بنابراین اگر در زمینه‌ ی مالیاتی و کار قانونی کارشناس نیستید اجازه بدهید دیگران این کار را برایتان انجام دهند.

میلاد کرمی

میلاد کرمی هستم؛ در این وبلاگ از کارآفرینی، کسب و کار، استارتاپ و رشد شخصی براتون می نویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن