کارآفرینی

اموری که باید بعنوان کارآفرین هرگز خودت انجام ندهی!

مصاحبه‌ هایی که با کارآفرینان مختلف انجام می‌شود؛ عموما با خاطراتی از روزهای اولیه که همه‌ ی کارها توسط یک نفر انجام می‌ شده، پر شده است.

در روزهای اولیه، همه‌ ی کارها اعم از رسیدگی‌ های مالی، استخدام‌ ها، انجام کارهای اداری و بسیاری دیگر، توسط گروه کوچک موسس و گاهی توسط یک نفر انجام می‌ شود.!

شاید در مراحل تأسیس استارتاپ نیاز باشد که همه‌ ی کارها توسط کارآفرین انجام شود؛ اما قطعا پس از مدتی برخی از آن‌ ها باید حذف شوند.

پس از رشد شرکت، نیازها نیز افزایش می‌ یابد و طبیعتا نمی‌ توان تمام وظایف را به‌ تنهایی انجام داد. موسس شرکت مجبور خواهد شد که استخدام‌ های بیشتری انجام دهد و به مرور وظایفش را به دیگران محول کند.

در مراحل اولیه این محول کردن کمی دشوار است؛ چرا که هیچ‌ کس به اندازه‌ ی کارآفرین، شرکتش را نمی‌ شناسد و همراه کردن دیگران با اهداف کوتاه‌ مدت و بلند‌مدت آسان نیست. علاوه بر آن، یک مقاومت طبیعی در کارآفرینان به‌ وجود می‌ آید که اجازه‌ی محول کردن وظیفه‌ ها و از دست دادن کنترل را نمی‌ دهد.

 

امور اداری :

امور روزمره‌ ی اداری از مواردی هستند که زمان و هزینه‌ ی زیادی از کارآفرینان هدر می‌ دهند. این افراد پس از مدتی تنها باید زمانشان را روی شبکه‌ سازی بیشتر، پرورش ایده‌ های توسعه و همچنین بهبود محصولات معطوف کنند. به همین دلیل پرداختن به وظایف روزمره‌ ی امور اداری خسته‌ کننده و بی‌ فایده خواهد بود.

امور اداری

 

امور مالی :

بسیاری از کارآفرینان پس از مدتی که کارهای حسابداری و کنترل ورود و خروج مالی شرکت را انجام می‌ دهند، به این باور می‌رسند که در این زمینه استاد هستند؛ اما وقتی یک حسابدار یا مدیرمالی حرفه‌ ای وارد شرکت شود، متوجه می‌ شوند که بسیاری از مسیر را اشتباه طی کرده‌ اند.

حسابداران متخصص به‌ خوبی با سیستم‌ های مورد نیاز برای مدیریت مالی آشنا هستند و آن‌ ها را به‌ کار می‌ گیرند. آن‌ ها با قوانین مالیاتی و کاغذ بازی‌ های الزامی آن آشنا هستند و بخش زیادی از درگیری‌ های آتی شرکت را کاهش خواهند داد. علاوه بر آن، مدیریت آن‌ ها باعث می‌شود که دیدی کامل‌ تر نسبت به جریان سود و زیان شرکت پیدا کنید و با دانش مالی بهتر تصمیم‌ بگیرید.

قطعا تمام استارتاپ‌ ها توانایی‌ استخدام مدیر مالی تمام وقت ندارند. در این مواقع پیشنهاد می‌ شود از نیروهای دورکار، آزادکار یا حتی سرویس‌ های آنلاین حسابداری استفاده کنید.

امور مالی

 

امور حقوقی :

این وظایف نیز از مواردی هستند که نمی‌ توان در آن‌ ها صرفه‌ جویی کرد. تمام کارآفرینانی که در استخدام نیروهای متخصص امور قانونی شرکت تعلل کرده‌اند، از این کار پشیمان هستند. آشنایی با قوانین بیمه و مالیات، حل کردن شکایت‌ های احتمالی و مشاوره در قراردادها از مواردی هستند که تنها به دست متخصصان این حوزه قابل انجام خواهند بود.

در نتیجه اگر هنوز به دنبال وکیل یا مشاور حقوقی برای استارتاپ نیستید، شاید در معرض خطر بزرگی قرار بگیرید. صرف‌ نظر از این که استارتاپ شما چقدر سرمایه دارد، باید هرچه سریع‌ تر برای انجام این امور به افراد حرفه‌ ای مراجعه کنید:

  • اقدامات قانونی ثبت شرکت، قرادادهای بیمه و اداره‌ ی دارایی
  • مشاوره در زمینه‌ ی قراردادها
  • قراردادهای کاری کارمندان
  • قوانین جذب سرمایه و سرمایه‌ گذاری
  • قوانین ادغام و خرید شرکت‌ها
امور حقوقی

به یاد داشته باشید که برنامه‌ ریزی بخش مهمی است که باید پیش از محول کردن وظایف بالا انجام دهید. ابتدا اولویت شرکت خود را بیابید و سپس به ترتیب، موارد گفته‌ شده را به دیگران محول کنید.

میلاد کرمی

میلاد کرمی هستم؛ در این وبلاگ از کارآفرینی، کسب و کار، استارتاپ و رشد شخصی براتون می نویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن